نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

۳۳ نکته ضروری که باید هنگام مراجعه به استخر و برای شنا کردن رعایت کنیم!

 

نکاتی که باید در استخر رعایت شود

داشتن یک تجربه لذت بخش و سالم از مراجعه به استخر و شنا کردن مستلزم رعایت نکاتی است که می توان با توجه به آن ها ضمن لذت بردن از شنا، اوقات خوبی را برای خود و اطرافیانمون بسازیم.

 

امروزه با فراهم شدن امکان خرید اینترنتی بلیت استخرها و پارک های آبی، دغدغه علاقمندان برای صرفه جویی در وقت و هزینه به شدت کاهش پیدا کرده و از طرفی هم امکان مقایسه امکانات مجموعه ها و در نهایت رسیدن به بهترین گزینه فراهم شده است. اما این تمام ماجرا نیست و برای داشتن بهترین تجربه باید نکاتی نیز از طرف مراجعه کنندگان به استخرها رعایت شود که در ادامه می خوانید:

۱ – هنگام ورود به استخر وسایلی همچون کلاه شنا، عینک شنا، مایو مخصوص شنا و دم پایی را به همراه داشته باشید.

*عینک شنا باعث می شود تا از ورود کلر آب استخر به داخل چشم ها جلوگیری شود و همچنین از حساسیت و سرخی و عفونت چشم جلوگیری می کند.

* کلاه شنا باعث می شود تا از شکستگی مو ها در برابر کلر آب استخر محافظت نماید. چون کلر آب استخر در بعضی از موها باعث شکستگی و آسیب به پیاز مو شده و در نهایت باعث کم پشت شدن و ریزش مو ها در بعضی افراد می شود.

* مایو مخصوص شنا باعث می شود تا شما بتوانید بهتر در آب استخر شنا کرده و از حساسیت های پوستی در کشاله ران جلوگیری می کند. پوشیدن مایوهای آستین بلند و یا لباس غواصی در استخرها ممنوع است.

۲ – هنگام ورود به استخر وسایلی چون شامپو، صابون، حوله حمام را حتما به همراه داشته باشید. سعی کنید این وسایل شخصی باشد و فقط خودتان از آنها استفاده کنید خصوصا حوله.

۳ – قبل از وارد شدن به داخل حوض استخر دوش بگیرید. یک دوش مختصر کافی می باشد که لازم است حتما پشت گوش ها، زیر بغل، کشاله ران و قوزک پا ها و بین انگشتانتان را کاملا با صابون بشویید. چون این مناطق مستعد ابتلا به بیماری قارچ می باشند.

۴ – از زدن مو های اضافی با تیغ و ژیلت در داخل دوش های استخر جدا اجتناب کنید این کار را باید در منزل انجام دهید. درصورت مشاهده سریعا به مسئول مربوطه اطلاع دهید.

۵ – نسبت به رعایت بهداشت فردی بسیار حساس باشید چون استخر مستعد ترین مکان برای انتقال بیماری های پوستی و خصوصا قارچی می باشد.

۶ – هنگام ورود به داخل حوض، حتما از داخل حوضچه ضد عفونی کننده رد شوید تا پا هایتان کاملا ضد عفونی شود.

۷ – قبل از ورود به آب استخر بدنتان را گرم کنید تا از گرفتن عضلات در داخل آب درامان باشید. می توانید گرم کردن را با انجام حرکات کششی و نرمشی انجام دهید از همان ابتدای ورود به استخر حرکات کششی را شروع کنید و در قسمت کناری بیرون عرض استخر مقداری حرکات کششی و نرمشی را انجام و سپس در منطقه کم عمق حرکات را ادامه دهید تا بدنتان کاملا گرم شود.

۸ – دویدن دور استخر برای گرم کردن بدن ممنوع می باشد چون باعث اختلال در نظم استخر و سر خوردن پا ها می شود. به طور کلی از دویدن در محوطه استخر جددا خودداری نمایید.

۹ – شنا را از قسمت کم عمق آب شروع کنید تا بدن کاملا گرم و آماده شده سپس به قسمت عمیق بروید.

۱۰ – از انجام حرکات نمایشی، داد زدن، سوت زدن، خندیدن با صدای بلند، هورا کشیدن، کشتی گرفتن داخل آب، زور آزمایی، هول دادن، رفتن به کف استخر، زیر آبی شنا کردن، کمر و پا گرفتن دوستانتان جدا خودداری کنید. چون در غیر این صورت با تذکرات ناجیان مواجه خواهید شد درصورت تکرار باعث اخراج و محرومیت از شنا کردن خواهید شد. همچنین موجب آزار و اذیت دیگران خواهید بود.

۱۱ – از شیرجه زدن و روی سکوی شیرجه رفتن بدون اجازه ناجیان جدا خودداری کنید.

۱۲ – از رفتن به کف استخر و انداختن وسایل به کف و درآوردن آن جدا خودداری کنید چون باعث افزایش فشار به مغز و موجب ناراحتی و درد شدید در سرتان خواهد شد.

۱۳ – کسانی که تنگی نفس، جانبازان شیمیایی، بیماری قلبی و آسم دارند بدون اجازه پزشک امکان شنا کردن در استخر را ندارند. چون سطح آب استخر حاوی مقداری دی اکسید کربن و گاز های دیگر است که با عث سخت نفس کشیدن خصوصا برای بیماران آسمی می باشد.

۱۴ – اگر به هر نوع بیماری پوستی مثل عفونت های قارچی، تب خال و زخم های باز و یا سایر بیماری های واگیر مثل عفونت های تنفسی، اسهال یا هپاتیت مبتلا هستید، برای جلوگیری از انتقال آلودگی، تا خوب شدن کامل از رفتن به استخرهای عمومی جدا بپرهیزید.

۱۵ – اگر به بیماری اسهال مبتلا هستید از رفتن به داخل آب خودداری کنید. توجه به این امر به ویژه برای کودکانی که هنوز پوشاک می‌شوند مهم است، چرا که ممکن است در صورت وارد شدن به داخل آب، محیط را آلوده کرده و دیگران را بیمار کنند.

۱۶ – همه می بایستی در قسمت عرضی استخر شنا کنند. کسی حق شنا در قسمت طولی استخر را ندارد درصورت مشاهده به ناجیان اطلاع دهید چون باعث برخورد و مصدومیت شناگران خواهد شد.

۱۷ – هنگام شنا سعی کنید نفستان را داخل آب خالی کنید و برای نفس گیری روی آب آمده و نفس بکشید اگر دچار مشکل شدید فورا به کناره ها آمده و کمی استراحت کنید.

۱۸ – درصورتی که دچار گرفتگی عضله یا تنگی نفس شدید، خونسردی خود را حفظ کنید و با صدا زدن ناجیان با گفتن کلمه “کمک” یا “ناجی” آنها را مطلع کنید.

۱۹- خود را با دیگران مقایسه نکنید در شنا کردن مطمئنا همه به یک اندازه شنا بلد نیستند پس سعی نکنید خود را به خطر بیندازید و اگر احساس می کنید نمی توانید در قسمت عمیق شنا کنید در منطقه کم عمق شنا کنید.

۲۰ – از کشیدن سیگار در رختکن و همچنین خوردن میوه یا تنقلات در محدوده حوض استخر جدا خودداری کنید.

۲۱ – ۲ بار قبل و بعد از شنا کردن، دوش گرفتن اجباری می باشد درصورتی که مشاهده کردید بعضی افراد از دوش گرفتن امتناع می ورزند فورا به مسئول مربوطه اطلاع دهید. ممکن است بعضی افراد بیماری قارچی و پوستی داشته باشند.

۲۲ – هنگام خاموش شدن ناگهانی برق استخر، فورا به کناره ها بیایید در این زمان ها کسی حق شنا کردن را ندارد.

۲۳ – ورود به داخل آب استخر با جوراب، شلوارک، شورت معمولی، رکابی، تی شرت، مچ بند، زانو بند، گوشواره، عینک طبی، انگشتر، گردن بند اکیدا ممنوع می باشد.

۲۴ – آب دهان و بینی را در داخل استخر خالی نکنید چون باعث بیماری و مریضی و کثیف شدن آب خواهد شد، آب دهان و بینی را در آبراه کنار دیواره استخر خالی کنید.

۲۵ – به کودکانتان بیاموزید که آب استخر برای نوشیدن مناسب نیست و همچنین برای دفع ادرار حتما از استخر خارج شده و به دستشویی بروند.

۲۶ – رعایت نظم و ترتیب و انظباط هنگام ورود و شنا کردن نشانه شخصیت و سطح فرهنگ شماست. سعی کنید با رعایت نظم و قوانین و مقررات برای خود و دیگران الگویی باشید تا دیگران نیز به ادب، فهم و درک شما پی ببرند.

۲۷ – درصورت مشاهده علایم غرق شدگی در دوستانتان و سایر شنا گران فورا به ناجیان غریق اطلاع دهید و هرگز خود را درگیر کمک بدون اجازه ناجییان نکنید.

۲۸ – اگر شنا بلد نیستید هرگز به منطقه عمق نروید و فقط در منطقه کم عمق شنا کنید تا زمانی که از عملکرد خود اطمینان حاصل نکرده اید به منطقه عمیق نروید و سلامتی و امنیت خود را به خطر نیندازید.

۲۹ – مراقب وسایل شخصی خود در محوطه رختکن و دوش ها باشد افراد سود جو همیشه و در همه جا حضور دارند، پس کاملا مراقب وسایل و اشیای قیمتی خود همچون پول، ساعت، دستبند، انگشتر و… باشید.

۳۰ –  خوردن و آشامیدن در داخل و کنار استخر ممنوع می باشد و برای اینکار باید به بوفه مجموعه مراجعه کرده یا به طور کلی از محوطه استخر خارج شوید.

۳۱ – پس از شنا حتما دوش بگیرید و مایو خود را از تن خارج کنید.

۳۲ – حتما از دمپایی تا قبل از محوطه کناری استفاده کنید و برای ورود به محوطه اصلی استخر دمپایی را خارج کرده و به داخل سبد مربوطه انداخته و پس از خروج از استخر مجددا به پا کنید.

۳۳ – حتما توجه کنید که بعد از شنا کاملا بدن خود را خشک کرده و لیاس زیر کاملا خشک استفاده کنید. رطوبت باعث می شود خصوصا بانوان به بیماری های قارچی مبتلا شوند.

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

اصول نگهداری استخر و آب استخر در زمستان

در مقاله قبل به دلایل کدر شدن آب استخر پرداختیم در این مقاله همراه شما هستیم تا در مورد اصول نگهداری استخر و آب استخر در زمستان آموزش هایی را بدهیم . با توجه به سرمای هوا و فرا رسیدن فصل زمستان، اقدامات محافظتی جهت حفظ و نگهداری از تجهیزات و اجزای استخرها و خصوصا استخرهایی که در محیط‌های باز وجود دارند، ضروری است. لذا قصد ارائه مطلبی را داریم که در آن نکات حائز اهمیتی برای نگهداری استخر در زمستان گنجانده شده است.
می‌خواهیم به شرح و توضیح نکته هایی بپردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توان با سپری کردن کوتاه‌ترین زمان و صرف کردن پایین‌ترین هزینه‌ها از انجماد تجهیزات و ابزارهای استخر خود ممانعت کنیم.
نگهداری استخر در زمستان و خصوصا حفاظت از استخر روباز در زمستان، مستلزم اجرا و عملی کردن مجموعه‌ای از اقدامات است که به تبیین آن‌ها می‌پردازیم. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

 

نگهداری استخر در زمستان و چگونگی انجام آن به شیوه‌های مختلف

 

به پاکسازی استخر خود بپردازیم

 

  • برای نگهداری استخر در زمستان لازم است در بازه‌های زمانی مختلف کف و جداره‌های استخر را به خوبی تمیز کرده و آب موجود در فضای داخلی استخر را به طور کامل تخلیه کنیم تا آبی در داخل آن باقی نماند. برای این کار می‌توانیم از برس های مخصوص استفاده کنیم و از فرچه‌های دستی جهت پاکسازی کامل شیارها و فرورفتگی های مختلف بهره بگیریم.
  • در این قبیل پاکسازی‌ها همچنین می‌توانیم نواحی مختلف استخر که عموما از دید ما پنهان بوده‌اند و تا قبل، امکان تمیز کردن آن‌ها فراهم نشده بود را هم با دقت و صرف زمانی مناسب، پاک و تمیز کنیم تا علاوه بر زیبایی بخشیدن همه جانبه به محیط استخر، از ایجاد توده‌های کثیفی و یا حتی به وجود آمدن جلبک در این قسمت‌های نهان، جلوگیری نماییم. (متعاقب مشاهده اولین رد پای حضور جلبک‌ها در آب استخر، باید متوجه این موضوع شویم که سیستم تصفیه آب استخر بخش عمده‌ای از ماده شوینده استفاده شده برای پاکسازی استخر را مورد استفاده قرار داده و لازم است باز هم از مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده استفاده نماییم.)
  • تخلیه و نظافت فیلتر و سبد اسکیمر موجود در استخر نیز ضروری است، چرا که در صورت عدم پاکسازی صحیح، ایجاد رسوبات و یا تشکیل شدن جلبک‌ها ممکن سبب ایجاد مشکل و آسیب در کارایی این بخش‌ها شود. (فیلتر موجود در استخر که جزء اساسی‌ترین ابزارها است باید به خوبی شسته شود تا آثار چربی‌های مختلف و لایه‌های کثیفی در همین فصل زمستان از آن جدا شود، زیرا پاکسازی فیلتر در فصول گرم سال با مشکلاتی مواجه خواهد بود.)
  • استفاده از تجهیزاتی نظیر جاروهایی که عملکرد اتومات دارند و همچنین برس‌ها یا فرچه‌هایی که دارای میله‌های طویل هستند نیز می‌تواند در افزایش کیفیت تمیز کردن بخش‌های مختلف استخر از قبیل دیواره‌ها و گوشه‌های استخر، اثرگذار باشد.

 

 

کپشن: با استفاده از جاروهای اتومات یا برس و فرچه می توان فضای استخر و تمامی بخش های آن را تمیز کرد و به این شکل برای نگهداری استخر در زمستان آماده شد.

 

برای نگهداری استخر در زمستان باید به پاکسازی فیلتر استخر خود بپردازیم

 

  • قبل از هر چیز باید بگوییم که برای شستن فیلترها، احتیاط الزامی است؛ اگر قصد شستشوی فیلترها را در زمستان داریم و می‌خواهیم آن ها را به وسیله اسید شستشو دهیم و بعد تا زمان فرا رسیدن دوره بعدی استفاده از استخر، از این فیلترها استفاده نکنیم، باید بدانیم که اسید ممکن است سبب انسداد یا وارد آمدن آسیب به کانال‌های موجود در فیلتر شوند.
  • برای شستشوی فیلترهای استخر، ابتدا باید پمپ استخر را آماده کنیم تا یک دور کامل به فعالیت بپردازد، هر دور چرخش آب استخر به وسیله پمپ، ممکن است به زمانی حدود ۷ تا ۸ ساعت نیاز داشته باشد.
  • بعد از آن که فیلتر استخر را شستشو دادیم، درب مخزن فیلتر و همچنین سوپاپ دریافت هوا را باز می‌کنیم تا تمام مقدار آب موجود در فیلتر از آن خارج شود.

 

معرفی انواع فیلترها و نحوه شستشوی آن‌ها جهت ایجاد عملکردی ساده و با کیفیت، خالی از لطف نیست، لذا برخی از موارد شستشوی فیلترهای مختلف را ارائه می‌دهیم:

 

شستشوی فیلترهای شنی: برای نگهداری استخر در زمستان باید قبل از شستشو باید از سالم بودن فیلتر اطمینان حاصل نماییم و اگر فیلتر ایراد داشت، آن را به سرعت و بدون اتلاف وقت و تا قبل از فرا رسیدن دوره بعدی استفاده از استخر، تعویض نماییم. در صورت عدم وجود مشکل در کارایی فیلتر، به شستشوی آن می‌پردازیم و سپس بخش سوپاپ‌هایی را که چند مسیر در آن‌ها تعبیه شده را روی حالت “فصل زمستان” تنظیم می‌کنیم.

 

بیشتر بدانید چگونه آب استخر را گرم کنیم؟

 

شستشوی فیلترهای کارتریج: این دسته از فیلترها نیز باید در سلامت کامل باشند و در غیر این صورت لازم است تعمیر یا تعویض گردند. برای شستشوی صحیح آن‌ها، بیرون آوردن کارتریج‌ها از داخل جعبه فیلتر و مشاهده دقیق آن‌ها ضروری است. سپس می‌توانیم به وسیله جریان آب هدایت شده از طریق شلنگ، این نوع فیلترها را بشوییم.

 

شستشوی فیلترهای DE: این نوع از فیلترها به فیلترهای دیاتومه معروف هستند. برای شستشوی آن‌ها نیز مانند دیگر فیلترها می‌توان از روش متداول بکواش کردن استفاده نمود. البته این کار را نیز باید بعد از مطمئن شدن از عملکرد صحیح فیلتر، به انجام برسانیم. در صورت وجود هرگونه نقص در کارایی فیلتر، تعمیر یا تعویض آن ضروری است.

 

 

کپشن: برای نگهداری استخر در زمستان باید حتما فیلتر استخر را نیز تمیز کرده و آن را به یکی از روش های رایج شستشو داد. به علاوه فیلتر هر روز باید ۴ تا ۵ ساعت فعال باشد.

 

  • در طول شبانه روز، فیلتر موجود در استخر حدودا باید ۴ تا ۵ ساعت به فعالیت بپردازد. برای صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده بهینه از جریان برق مورد نیاز جهت فعالیت فیلتر، می‌توانیم ساعات روشن کردن و استفاده نمودن از فیلتر را به تایم‌های مخصوصی از روز اختصاص دهیم که در آن‌ها تعرفه مصرف برق، به صرفه‌تر است. همچنین برای اطمینان از کار کردن فیلتر در یک بازه زمانی درست و مفید، می‌توانیم از یک دستگاه تایمر بهره بگیریم و ساعت‌های فعالیت فیلتر را به وسیله آن، ثبت کنیم.

 

برای نگهداری استخر در زمستان باید به جا به جایی تجهیزات استخر بپردازیم

 

  • لازم است تک تک اجزای مربوط به استخر و شنا از قبیل نردبان‌ها، سکوهای شیرجه، تویوب‌ها و شناورها و حتی وسیله‌های بازی و سرگرمی را از محیط استخر دور کرده و آن‌ها را در مکان مناسبی قرار دهیم تا سرمای هوا به آن‌ها آسیب نزند و در کارایی آن‌ها اختلالی رخ ندهد.

 

به غیر فعال نمودن تجهیزات موجود در استخر بپردازیم

 

  • باید تک تک تجهیزات موجود در استخر که به واسطه استفاده از جریان برق به فعالیت می‌پردازند، خاموش شوند تا در زمان عدم استفاده از استخر و عدم نظارت بر کارایی آن‌ها، مشکلی پدید نیاید.
  • البته لازم به ذکر است که قطع کردن جریان برق استخر که غالبا به منظور صرفه‌جویی و بهینه‌سازی در مصرف انرژی صورت می‌گیرد، روش چندان مناسب و قابل توصیه‌ای نیست؛ چرا که مسدود کردن برق رسانی به استخر ممکن است علاوه بر ایجاد صدمات ظاهری به سطح کاشی‌ها، برای دستگاه تصفیه نیز مشکل ساز شود.

 

 

کپشن: برای نگهداری استخر در زمستان لازم است که تجهیزات غیرلازم آن را غیرفعال ساخته و به این شکل در مصرف انرژی نیز صرفه جویی نماییم.

 

به تنظیم و متعادل سازی آب به لحاظ شیمیایی بپردازیم

 

  • در تنظیم تعادلات شیمیایی آب استخر توجه کنیم که تک تک شاخص‌های آب، باید در محدوده معینی قرار داشته باشند و به شکل صحیحی تنظیم شوند.
  • باید به مولفه‌هایی نظیر میزان PH آب استخر یعنی مقدار اسیدی یا قلیایی بودن آن (می‌توانیم در بازه‌های زمانی مختلف مقداری از آب استخر را از عمق مشخصی برداریم و اسیدی یا بازی بودن آن را محک بزنیم. محدوده PH آب استخر باید در رنج عددی ۷.۲ تا ۷.۶ باشد)، میزان کلر موجود در آب (در زمستان برای پاکیزگی و زلال باقی ماندن آب استخر باید میزان کلر موجود در آن را تنظیم نماییم و آن را در حدود ۲ یا ۳ قسمت در واحد PPM نگه داریم.) و دیگر مولفه‌های شیمیایی آب، توجه کامل داشته باشیم و در صورت ضرورت، آن‌ها را تغییر داده و تنظیم نماییم.
  • روش‌ها و شیوه‌های متفاوتی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها، می‌توان این مولفه‌ها را مورد سنجش قرار داد و از چگونگی وضعیت آن‌ها آگاه گشت‌. استفاده از این روش‌ها علاوه بر سهولت در اندازه‌گیری، دقت این سنجش را نیز ارتقا می‌بخشد.
  • شوک دادن به آب موجود در استخر نیز جزء روش‌های متعادل‌سازی شیمیایی آب است که ضمن ممانعت از وجود لکه‌های گوناگون روی سطح‌های مختلف، بهبود شرایط استخر را نیز تضمین می‌کند.
  • از مزایای این کار به هنگام فرا رسیدن زمستان می‌توان به این نکته اشاره نمود که تعادل سازی شیمیایی سبب آماده شدن استخر برای دوره بعدی می‌شود و باعث می‌شود از حاکم بودن شرایط مطلوب در استخر خود اطمینان خاطر حاصل نماییم.

 

 

کپشن: با تنظیم توازن شیمیایی آب، می توان در زمستان شرایط آب استخر را بهینه ساخته و از سالم ماندن آن برای استفاده های بعدی اطمینان حاصل کرد.

 

برای نگهداری استخر در زمستان باید به کنترل سطح آب استخر بپردازیم

 

  • کنترل سطح آب استخر، یعنی بدانیم که تخلیه آب استخر در زمستان آن هم به طور کامل، چندان مناسب نیست؛ یعنی خارج کردن تمام آب استخر در زمستان شیوه مناسبی برای حفاظت از استخر به شمار نمی‌آید.
  • زمانی که تمام آب را به واسطه لوله تخلیه آب استخر خارج کرده و به زیر استخر می‌فرستیم، باید توجه داشته باشیم که این آب در داخل خاک، در زیر کف استخر منجمد می‌شود. اما این انجماد سبب انبساط خاکی که این یخ‌ها را پوشش داده می‌شود و بنابراین حجیم شدن خاک زیر کف استخر ممکن است کف و جداره‌های استخر را متحمل فشارهای نسبی کند و سبب ایجاد ترک خوردگی و آسیب در آن‌ها شود.
  • اما در صورتی که آب در استخر باقی بماند، از رخ دادن چنین حوادثی جلوگیری می‌شود و این آب در حقیقت مانع ایجاد فشار به سطوح مختلف استخر خواهد شد.
  • وجود آب در داخل استخر نقش حفاظتی خود را به هنگام وزش بادهای شدید و ایجاد طوفان‌های فصلی نیز، ایفا می‌کند و کف و دیواره‌های استخر را نسبت به آسیب‌های ناشی از بادهای شدید، ایمن خواهد کرد.
  • البته این روند اقدام به تخلیه، یا عدم تخلیه آب استخر نیز، بسته به شرایط محیطی ممکن است دستخوش تغییراتی باشد.
  • به عنوان مثال تخلیه نکردن آب استخر و این که اجازه می‌دهیم در فصل زمستان، تمام آب استخر در داخل آن باقی بماند یا نه، کاملا تحت تاثیر شرایط آب و هوایی منطقه زندگی ما خواهد بود. عدم تخلیه آب استخر زمانی منطقی است که ما در محل زندگی خود، زمستان‌های شدید را تجربه نکنیم.
  • در صورتی که محل زندگی ما در جایی واقع شده که در فصل زمستان هوای آن خیلی سرد می‌شود، لازم است آب استخر را تنها در بازه ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر پایین‌تر از اسکیمرها نگه داریم.
  • اما اگر از منجمد شدن آب استخر خود در زمستان اطمینان داریم، تخلیه کامل آب آن، ضروری به شمار می‌آید. حتی آب باران یا برفی که در فصول سرد سال در استخر ما جمع می‌شوند هم سریع‌تر باید تخلیه شده و استخر پاکسازی شود.
  • اگر در زمستان مایل به تمیز کردن استخر و جمع‌آوری آب‌های ناشی از بارش برف و باران و یا زباله‌هایی که به همراه باد جا به جا شده و در استخر ما قرار گرفته‌اند هستیم، باید سریعا به انجام این کار مبادرت ورزیم.
  • منجمد شدن آب در استخر باعث می‌شود که به بخش‌هایی که در آن‌ها متریال‌های آب بندی وجود دارد، آسیب وارد شود، چرا که فشارهای هیدرواستاتیکی ناشی از انجماد، برای این مواد مضر هستند.
  • البته در صورتی که برای جلوگیری از یخ زدن آب استخر درست عمل نکنیم و سهل انگاری و عدم توجه ما باعث یخ زدگی آب شود هم باید به چگونگی باز شدن این یخ زدگی‌ها توجه کنیم. به طور مثال استفاده از نمک برای باز کردن این انجماد راه مناسبی نیست؛ چرا که به بافت پوشش‌های عایق کاری شده، لطمه وارد می‌کند.
  • در این زمینه استفاده از ضدیخ‌های مخصوص آب استخر هم مرسوم است و می‌توانیم با اضافه کردن مقداری از آن‌ها به فضای استخر، از یخ زدن آب به میزان زیادی جلوگیری کنیم.
  • جلوگیری از یخ زدن استخر به واسطه عایق کاری و انجام آب‌بندی‌های مناسب میسر می‌شود که از رسوخ کردن آب در شیارها و گوشه و کنار جداره‌ها و کف استخر ممانعت کرده و نتیجتا ضریب انجماد و یخ‌زدگی را تا حد قابل اعتنایی کاهش می‌دهد.
  • به طور کلی عدم استفاده از مواد آب بندی و متریال های عایق کاری، آسیب‌ها و صدماتی را که ممکن است در فصول مختلف سال به استخر وارد شود، افزایش می‌دهد؛ زیرا استفاده از این مواد نقشی محافظت‌کننده و حائز اهمیت را برای امنیت استخرها ایفا می‌کنند.

 

 

کپشن: برای نگهداری و حفاظت از استخر در زمستان، می توان عایق کاری و آب بندی های لازم را در بخش های مختلف آن انجام داده و در ضمن از ضدیخ در آب استخر استفاده نمود تا مانع یخ زدن آب در زمستان و هوای سرد شود.

 

برای نگهداری استخر در زمستان باید به پوشش دادن سطح استخر خود بپردازیم

 

  • پوشاندن سطح استخر باید به طور کامل و صحیح انجام شود و تمام سطح استخر را در بر بگیرد.
  • پوشش دادن سطح استخر را می‌توانیم با استفاده از کاورها یا صفحات نازک پلاستیکی صورت دهیم که نفوذ ناپدیر هستند و مانع ورود آب می‌شوند. همچنین مقاومت آن‌ها نیز در مقابل انواع تغییرات آب و هوایی و تاثیرات مستقیم مواد شیمیایی مخلوط شده در آب استخر، بالا است.
  • این کاورها ضمن کاهش عمل تبخیر مواد مخلوط در آب استخر، امکان کثیف شدن آب استخر به واسطه ورود زباله های مختلف یا ریزش برگ درختان و یا هجوم جاندارهای ریز و کوچک را هم محدود می‌کنند.
  • پاکیزگی آب استخر هم مجال کمتری را برای عرض اندام جلبک‌ها فراهم می‌کند، چرا که مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده، کمتر تبخیر می‌شوند؛ امکان تغذیه جلبک‌ها از آب نیز محدود خواهد شد‌.
  • مسدود کردن لبه‌های استخر نیز اقدام دیگری است که برای عدم ورود هوا و گرد و خاک‌های جزئی، به داخل استخر و تضمین پاکیزگی آب آن و همچنین جلوگیری از تبخیر آب، توصیه می‌شود‌.

 

 

کپشن: برای نگهداری از استخر در زمستان باید توجه داشته باشد که به محض رویت کمترین جلبک به تمیزکاری پرداخته و اجازه رشد و نمو آن ها را ندهید.

 

برای نگهداری استخر در زمستان باید به واسطه استفاده از فشار هوا به تخلیه کردن کامل لوله‌ها بپردازیم

 

  • باید با استفاده از فشار هوا آب موجود در لوله‌های استخر را به طور کامل تخلیه کنیم تا در صورت سرد شدن هوا و کاهش دما، این آب در داخل لوله‌ها منجمد نشود و از ترک خوردگی و تخریب
  • جداره‌های لوله و ابزار آلات آن ممانعت به عمل آید.
    استفاده از ابزارهایی که به آن‌ها بلوئر گفته می‌شود، برای تخلیه آب از داخل لوله‌ها مناسب است. می‌توانیم با کمک گرفتن از این وسیله، به شیوه‌ای آسان آب موجود در لوله‌ها و ابزار آلات دیگر را خارج کنیم‌.
  • البته مسدود کردن دریچه‌هایی که ورود آب به داخل لوله‌ها و ابزارها را سهولت می‌بخشند نیز ضروری است همچنین لازم است روزنه‌هایی را که احتمال می‌دهیم ممکن است مجددا آب به آن‌ها داخل شود، با سرپوش‌هایی مسدود کنیم.
  • به طور کلی باید مطمئن شویم که آب تمام وسایل مانند جایگاه‌های کلر، پمپ‌های موجود در استخر و فیلترها و حتی لوله تخلیه آب استخر، کاملا خالی شده است‌.

 

سخن پایانی

 

نگهداری استخر در زمستان می‌تواند روند ساده ای را طی کند، اگر به تک تک نکات ذکر شده توجه کنیم و در بازه‌های زمانی مختلف، به بررسی استخر خود بپردازیم. میزان کلر، میزان اسیدی و قلیایی بودن، تجهیزات مختلف نظیر پمپ‌ها و شیرها و فیلترها و ابزارهای مختلف را چک کنیم و در صورت لزوم به بهبود شرایط بپردازیم.
همه این‌ها سبب می‌شود که در دوره بعدی استفاده از استخر خود، دیگر نیازی به صرف زمان و هزینه و انجام چنین کارهایی نداشته باشیم و در آن زمان تنها بتوانیم از استخر آماده و مناسب خود استفاده نماییم.

 

مکرومه بافی

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: برچسب‌ها: استخر , جکوزی , وبلاگ استخر , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

خیلی از مشکلات دنیای پر دغدغه امروز با استخر رفتن و شنا کردن کم می‌شود؛ از جمله انواع و اقسام اضطراب‌ها، ترس‌ها و فشارهای روحی و حتی مشکلات ناشی از کم‌تحرکی؛ اما گاهی می‌شنویم اتفاقاتی در استخرها افتاده است که به جای برطرف کردن نگرانی، بدتر نگران‌مان می‌کند. آیا باید پا پس بکشیم و به استخر نرویم یا نکات ضروری بهداشتی وجود دارد که می‌تواند به حفظ سلامت‌مان کمک کند؟ در این مقاله جواب این سوال را پیدا می‌کنیم.

  • انتخاب استخر مطمئن

واقعیت این است که برای کم کردن ریسک ابتلا به انواع بیماری‌هایی که از طریق آب استخر قابل انتقال هستند، اول از همه باید استخری را پیدا کرد که بتوان از آن مطمئن شد؛ وگرنه احتمال ابتلا به بیماری‌های روده‌ای مثل اسهال، بیماری‌های گوش و حلق و انواع قارچ‌های پوستی وجود دارد. اگر متوجه هر کدام از موارد زیر شدید، قید استخری که در آن شنا می‌کنید را زده و به اداره بهداشت خبر دهید:

  • بوی بد آب استخر: معمولا بوی کلر از استخر به مشام می‌رسد؛ اما اگر متوجه شدید آب بوی دیگری می‌دهد که ناخوشایند است؛ وارد استخر نشوید.
  • تعداد زیاد شناگران: واقعیت این است که هر چه تعداد شناگرها بیشتر باشد، احتمال آلودگی آب هم بیشتر است؛ پس چه بهتر که سراغ استخرهایی بروید که خلوت‌تر از بقیه هستند؛ ضمن اینکه استخرها هم اجازه ندارند تعداد زیادی شناگر بپذیرند.
  • عدم وجود حوضچه: اگر متوجه شدید استخری که به آن می‌روید حوضچه کلر ندارد، پایتان را داخل آن نگذارید.
  • عدم نظارت بر دوش گرفتن: بعضی از استخرها تنها به هزینه‌ای که دریافت می‌کنند، توجه دارند و خودشان را بابت نظارت بر مسائل بهداشتی به دردسر نمی‌اندازند. اگر متوجه شدید مامورین، نظارتی روی دوش گرفتن شناگرها ندارند، وارد آب نشوید.
  • حضور غریق نجات: حتی اگر ماهرترین شناگر هم هستید، استخری که به آن مراجعه می‌کنید باید غریق نجات داشته باشد. اگر متوجه سستی یا عدم حضور او شدید، مطمئن باشید در سایر مسائل مربوط به سلامت شما هم کاستی‌هایی وجود دارد.
  • خرید لباس شنای باکیفیت

خرید انواع لباس شنا و مایو زنانه یا مردانه را نباید سرسری گرفت. لباس شنا به طور مستقیم با پوست شما در تماس است؛ به همین دلیل سراغ کالایی بروید که ضد حساسیت است و نسبت به کلر مقاومت مناسبی دارد.

  • دوش بگیرید
نکات مهم قبل از رفتن به استخر

دوش گرفتن در استخر

چه قبل از ورود به استخر و چه بعد از آن حتما دوش بگیرید و بدنتان را با شامپو بشویید. به خصوص بعد از استخر حتما موهایتان را خوب شامپو کنید و از نرم کننده استفاده کنید تا کلر سبب خشکی و شکنندگی موها نشود. دوش گرفتن قبل از ورود به استخر باعث می‌شود آلودگی‌های محیطی از سطح پوست شسته شود و بعد از استخر هم باعث از بین رفتن میکروب‌ها و قارچ‌های احتمالی خواهد شد. تمیز شستن ناحیه تناسلی به خصوص اهمیت بسیاری زیادی دارد.

  • استفاده از حوضچه

قبل از ورود به آب، بعد از استفاده از سرویس بهداشتی و قبل از خروج از آب باید از حوضچه کلر بگذرید. کلر به نوعی ضد عفونی کننده است و از ایجاد بسیاری بیماری‌های مربوط به استخر جلوگیری می‌کند. به خاطر داشته باشید حتما بعد از استفاده از سرویس بهداشتی خودتان را شسته و دست‌هایتان را ضد عفونی کنید.

  • اهمیت شستن و خشک کردن لباس‌های شنا

واقعیت این است که چه یک مایو ساده مردانه داشته باشید و چه جدیدترین مایو های شنا اسلیپ مردانه، در هر دو صورت باید به بهداشت لباس شنایتان توجه کنید. به همین دلیل حتما بعد از هر بار خروج از استخر تمام وسایلی که در آب از آن‌ها استفاده کرده‌اید را با مواد شوینده بشویید و سپس در هوای آزاد و در معرض نور آفتاب خشک کنید. اتو کردن حوله استخری یا به خصوص بخش مرتبط با ناحیه تناسلی مایو باعث از بین رفتن قارچ‌ها و میکروب‌های احتمالی مانده روی پارچه می‌شود.

  • اکسسوری‌های شخصی را قرض ندهید
نکات مهم قبل از رفتن به استخر

لوازم استخر

گاهی بعضی افراد در استخرها می‌خواهند برای دقایقی عینک شنا یا گوش‌گیر شما را قرض بگیرند؛ هرگز چنین کاری نکنید. هیچ وقت نه خودتان وسایل مربوط به استخر از جمله مایو و کلاه را از کسی قرض بگیرید و نه وسایل شخصی‌تان را به کسی قرض دهید. اگر چنین کاری را کردید خودتان را به دردسر هزینه خرید مجدد این وسایل انداخته‌اید.

  • اگر بیمار هستید وارد آب نشوید

چنانچه بیماری پوستی دارید، سرما خورده‌اید، بینی‌تان آبریزش دارد یا دچار سایر بیماری‌های عفونی هستید، به هیچ وجه وارد آب نشوید. این شرایط برای خانم‌ها و آقایان مشترک است؛ به علاوه اینکه خانم‌ها در ایام عادت ماهانه هم حق ورود به آب را ندارند. این مسائل را در مورد بقیه هم در نظر بگیرید و چنانچه مورد مشکوکی دیدید به مسئولین استخر خبر دهید.

  • بدنتان را تقویت کنید

رعایت نکات بهداشتی به شما در حفظ سلامت‌تان کمک زیادی می‌کنند؛ اما تقویت کردن سیستم ایمنی هم روش خوبی به نظر می‌رسد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم چند ساعت قبل از ورود به استخر غذاهای سبک اما مقوی بخورید و از خوراکی‌های حاوی ویتامین سی یا مکمل‌های غذایی مثل قرص جوشان ویتامین سی استفاده کنید. تغذیه مناسب و استفاده از ریزمغذی‌ها مقاومت بدنتان را در برابر بیماری‌ها بالا می‌برد.

  • قبل از ورود به آب حرکات کششی انجام دهید

تمام مشکلاتی که در استخر ایجاد می‌شود مربوط به مواردی نیست که تا اینجا خواندید؛ گاهی وقت‌ها گرفتگی یا کش آمدن عضلات است که باعث ایجاد دردسر می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود همیشه آمادگی جسمی‌تان را حفظ کنید و قبل از ورود به آب و شنا کردن نرمش و حرکات کششی سبک انجام دهید تا بدن برای ورود به آب و فعالیت آماده شود. اگر مدت‌هاست ورزش نکرده‌اید و آمادگی جسمی لازم برای شنا کردن را ندارید، بهتر است به خودتان فشار وارد نکنید. افراد مسن هم به جای شنا می‌‌توانند از حرکات ورزش در آب کمک بگیرند؛ البته بعد از تایید پزشک.

  • به پزشک مراجعه کنید

چنانچه با رعایت تمام نکات بهداشتی گفته شده در این مقاله باز هم بعد از رفتن به استخر متوجه تغییراتی در بینایی، شنوایی، ریه‌ها، سیستم گوارشی یا پوست خود شدید به هیچ وجه زمان را از دست ندهید و قبل از شدت پیدا کردن وضعیت به پزشک متخصص مراجعه کنید و تا قبل از تمام شدن دوره درمانی و اجازه پزشک مجددا وارد آب نشوید.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: برچسب‌ها: استخر , جکوزی , زمستان , بهداشت , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

کیف دوشی مکرومه - کیف مکرومه - در اندازه، طرح ها و رنگ های مختلف - بسیار شیک - مناسب برای کادو و هدیه

برای اطلاع بیشتر و قیمت و سفارش کیف دوشی مکرومه به صفحه اینستاگرام mehrbaaft@ مراجعه کنید و یا واتس آپ به شماره 09021102723 پیام ارسال کنید.

قابل ارسال به سراسر کشور

 

مکرومه بافی مهربافت
https://static.shahr24.com/Files/GalleryImage/2020/8/65_20200531_161444_done-600_Fixd.jpg

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 



:: برچسب‌ها: کیف , کیف مکرومه , کیف زنانه , کیف دخترانه , کیف دوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

 استخر و نکات مهم بهداشت استخر

بهداشت استخر-شنا یکی از ورزش ها و سرگرمی های بسیار مناسب و لذت بخش برای کلیه افراد در سنین مختلف، به ویژه در فصل گرما محسوب می شود.این تفریح سالم نه تنها در هوای گرم تابستان، بلکه در روزهای سرد زمستان نیز طرفداران زیادی دارد. آن چه در همه استخرها باید مورد توجه قرار گیرد، مسائل بهداشتی به ویژه پاکیزگی آب و تجهیزاتی است که باید به طور کامل تحت نظارت و کنترل قرار گیرند.

استخر شنا به حجم مشخصی از آب اطلاق می‌شود كه معمولاً در یك فضا با ابعاد و اندازه مشخص محصور شده است. آب استخرها معمولاً از منابع آب آشامیدنی هستند كه با اضافه كردن مواد گندزدا تصفیه شده‌اند. استخرهای شنا به یكی از سه شكل پر و خالی شونده، با گردش آب و یا با جریان مداوم آب وجود دارند.استخر شنا محل مناسبی برای انتقال بیماریهای عفونی و پوستی می‌باشد. اهمیت بهداشت آب استخرهای شنا در رابطه با كیفیت میكروبی و شیمیایی آن می‌باشد.


استخرها بعلت اینكه در یك مدت زمان محدود به طور همزمان مورد استفاده تعداد زیادی از افراد قرار می‌ گیرند همیشه با مسائل و خطرات بهداشتی همراه می‌باشند. چنانچه منبع تأمین كننده آب استخر كاملاً سالم هم باشد، ورود حتی مقادیر جزیی باكتریهای پاتوژن (بیماریزا) توسط شناگران احتمال خطر عفونت را به همراه دارد. از بین بیماریهای منتقله از طریق شنا می‌توان به تب تیفوئید، دیسانتری، تراخم لیپتوسپیروزیس، كرمهای حلقوی، عفونت‌های پوستی، خارش شناگران، عفونت سینوسها، عفونت گوش و گلو اشاره كرد.

● رعایت نکات و مقررات بهداشتی توسط شناگران در استخرها

 


به منظور پیش گیری از بیماری ها، ضرورت دارد که شناگران به دستورات و نکات بهداشتی زیر توجه کنند:

 

۱) شناگران موظف هستند که قبل از ورود به استخر، بدن خود را با آب گرم و صابون بشویند. همچنین بعد از استفاده از آب استخر همین عمل را انجام دهند تا از آلودگی های احتمالی پیش گیری به عمل آید.

۲) قبل از ورود به استخر، حتما پاهای خود را در حوضچه ضد عفونی به مدت یک دقیقه قرار دهند.

 


۳) شناگران قبل از ورود به استخر، باید مثانه خود را تخلیه کنند.

 


۴) در صورت استفاده از توالت در محوطه استخر شنا، شناگر می باید قبل از ورود به استخر، بدن خود را با آب و صابون بشوید و از حوضچه کلر عبور کند.

 


۵) شنا گر از ورود به استخری که به طور کامل پر آب نیست و یا نجات غریق در محوطه نیست، خودداری کند.

 


۶) شناگران از بردن مواد غذایی، ظروف مختلف به ویژه شیشه به محوطه استخر خودداری کنند.

 


۷) هر شناگر باید دارای وسایل اختصاصی شنای تمیز باشد.

● شرایط مطلوب آب استخر(بهداشت استخر)

 


بعضی از پارامترهای شیمیایی، فیزیكی و بیولوژیكی كه در كیفیت آب استخرهای شنا مورد توجه می‌باشند عبارتند از :

1. PH آب استخر  : PH درجه اسیدی و بازی آب را نشان می‌دهد. PH مناسب آب استخرهای شنا بین 8-2/7 توصیه شده است. خورندگی سطوح، ایجاد لك، تحریك و سوزش چشم و پوست شناگران از اثرات PH پایین و رسوب‌گذاری، كاهش كارایی كلر برای گندزدایی، كدر شدن آب استخر (حالت ابری)، تحریك و سوزش چشم و پوست از اثرات PH بالا در آب استخرهای شناست.

2. دمای آب استخر: در استخرهای سرپوشیده، كنترل دمای آب استخر و محیط آن (هوای استخر) دارای اهمیت است. توصیه می‌شود دمای هوای استخر حدود 3 درجه سانتیگراد گرمتر از دمای آب استخر باشد. دمای پیشنهاد شده برای  آب استخر برای استفاده عموم 27، درجه مطلوب 24-23 و در وضعیت ایده آل 28-26 درجه سانتیگراد می‌باشد.دما نباید بیشتر از 29 درجه باشد چرا كه شنا كردن در آبهای بالای 30 درجه ممكن است موجب وقفه تنفسی در فرد گردد.

 


3. شفافیت آب استخر: شفافیت از مهمترین ویژگیهای ظاهری آب استخرهای شنا می‌باشد و از جنبه‌های زیر حائز اهمیت است:

 


– عدم وجود ذرات معلق و كلوئیدی در آب استخر كه مانع تماس مستقیم و مناسب عامل گندزدا با میكروارگانیسم‌ها می‌شود.

– افراد قادر خواهند بود عمق آب استخر را تخمین بزنند و از وجود خطرات احتمالی به آسانی مطلع شوند و می‌توانند با اطمینان خاطر در آب استخر شنا نموده و شیرجه بزنند.

– ایجاد شرایط دلپذیر، خوشایند و مطلوب در آب استخر به همراه جنبه‌های زیبا شناختی برای استفاده‌كنندگان.شفافیت آب استخر باید به حدی باشد كه یك صفحه سیاه و سفید به قطر 15 سانتیمتر، در عمیق‌ترین نقطه استخر به راحتی دیده شود.

4. مشخصه های میكروبی در استخر: كیفیت میكروبی آب استخرهای شنا مهمترین عامل در استفاده سالم از استخر می‌باشد. اكثر میكروارگانیسم‌هایی كه در آب استخر یافت می‌شوند، خطرناك نیستند.به علاوه در فرآیند گندزدایی و تصفیه، تمامی میكروارگانیسم‌ها كه شامل باكتریها، ویروسها، جلبكها و قارچ‌ها می‌باشند نابود می‌شوند.مسئله عمده، آلودگی ثانویه ناشی از تماس ترشحات دهان، بینی، پوست و دفع ادرار می‌باشد.

برای گندزدایی آب استخرهای شنا روشهای متعددی مانند استفاده از كلر، برم، ید، سیانورات‌های كلره و لامپ‌های اشعه ماوراء بنفش استفاده می‌شود.در حال حاضر كلر گزینه انتخابی برای گندزدایی آب استخرهاست. بخشی از كلر اضافه شده صرف اكسیداسیون مواد آلی و معدنی موجود در آب استخر شده و مابقی صرف گندزدایی آب استخر می‌شود. جهت اطمینان از گندزدایی آلودگی‌های ثانویه همواره باید مقداری كلر آزاد باقیمانده در آب وجود داشته باشد. توصیه می‌شود میزان كلر آزاد باقیمانده حداقل 6/0 میلی گرم در لیتر باشد.

این میزان كلر در PH بین 6/7-2/7 باعث ایجاد نتایج باكتریولوژیكی رضایت بخش خواهد شد. اما عملاً بین 3-1 میلی گرم در لیتر كلر آزاد باقیمانده مورد نیاز است. چرا كه افزایش آلودگی‌های احتمالی به همراه نوسانات PH كه كارایی كلر را محدود می‌كند، نیاز به كلر بیشتر را ضروری می‌نماید.

تحریك و سوزش چشم ممكن است بر اثر شنا در آب با PH كمتر از 4/7 همراه با حضور كلر تركیبی باقیمانده (كلرآمین) اتفاق افتد.آب حوضچه پاشویه باید حداقل حاوی 15 میلی گرم در لیتر كلر باشد. تماس كوتاه مدت پا با آب حوضچه اطمینان كافی جهت گندزدایی ایجاد نخواهد كرد. كلر علاوه بر غلظت، نیاز به زمان كافی برای اثرگذاری دارد. اگر چه غلظت بالای كلر در حوضچه نیاز به زمان را محدود كرده است اما یك مكث چند ثانیه‌ای در حوضچه ضروری به نظر می‌رسد.

پرهیز از شنا در مواقع ابتلا به بیماریهای عفونی و مسری (پوستی، گوارشی و تنفسی) كمترین انتظاری است كه از افراد مراجعه كننده به استخرهای شنای عمومی وجود دارد چرا كه امكان سرایت بیماری به دیگر استفاده‌كنندگان وجود خواهد داشت.

شناگاههای طبیعی (رودخانه‌ها، چشمه‌ها، دریا، سدها و …)

 


شناگاههای طبیعی در فصل تابستان ممكن است جهت شنا مورد استفاده قرار گیرند، همه ساله موارد زیادی از غرق شدن شناگران در دریا، رودخانه‌ها و دیگر محلهای مورد استفاده اتفاق می‌افتد كه عمدتاً ناشی از بی‌توجهی افراد به رعایت نكات ایمنی است. بنابراین مسئله اساسی در استفاده از شناگاههای طبیعی توجه به حفظ ایمنی شناگران است.

به لحاظ بهداشت و سلامت نیز آب این مناطق ممكن است حاوی آلاینده‌های میكروبی، شیمیایی و فیزیكی باشد. با آغاز فصل گرما و حضور مردم در شناگاههای طبیعی، موارد زیادی از ابتلا افراد به بیماریهای منتقله از آب گزارش می‌شود. بدیهی است كه تماس با آبهایی كه هیچگونه اطمینانی جهت عدم وجود باكتری، قارچ و … در آنها وجود ندارد ممكن است سبب ابتلا به بیماریهای گوارشی و پوستی گردد.

 


آلودگی‌های زیست محیطی نكته قابل توجه دیگری است كه باید مد نظر قرار گیرد. آلاینده‌های شیمیایی (مانند سرب و جیوه) ناشی از تخلیه فاضلاب و یا پساب كارخانه‌ها در بالا دست رودخانه‌ها و آبریزها ممكن است سبب ایجاد مشكل گردد.قبل از استفاده از هر آبی جهت شرب، شنا، تفریح و یا هر مورد دیگر باید جنبه‌های ایمنی بهداشتی در ابعاد سلامت فردی و زیست محیطی مورد توجه قرار گیرند.

 

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 

 


:: برچسب‌ها: استخر , وبلاگ استخر , شهر24 , استخر و زنان , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

در فصل تابستان از کدام استخرها استفاده کنیم؟

در فصل تابستان با بالا رفتن دمای هوا و گرم شدن محیط استفاده از استخرها و محیط های آبی بیشتر می شود و اکثر افراد ترجیح می دهند که برای رهایی از گرما و تجربه ی یک تفریح مناسب به استخرها و اماکن آبی مراجعه کنند.

از طرفی این بالا رفتن دما بدون تردید می تواند در صورت عدم مراقبت افراد و بی توجهی نسبت به رعایت نکات بهداشتی بر روی سلامت پوست و موی انسان ها تاثیر منفی داشته باشد.

بر همین اساس متخصصان پوست و مو بر رعایت اصول مراقبت های لازم در استفاده از استخرها از جهت سرپوشیده بودن و نداشتن کلر زیاد به منظور مراقبت از بیماری های پوستی در فصل تابستان بسیار تاکید دارند

از آنجایی که شنا یکی از ورزش های مورد علاقه مردم در ایام تابستان است تا در گرمای هوا تن خود را خنک کنند و تعداد دفعات مراجعه افراد به استخرها و امکان آبی بیشتر می شود، متخصصان توصیه می کنند که استخرهایی که سرپوشیده هستند به نسبت استخرهای روباز مشکلات کمتری را برای مردم ایجاد می کنند؛ زیرا استخرهای روباز در معرض نور آفتاب قرار دارند.

بنابراین بهتر است افرادی که مراجعه زیادی به استخرهای روباز دارند به صورت متناوب از استخرهای سرپوشیده و روباز استفاده کنند و تمام وقت خود را در فصل تابستان به استخرهای روباز اختصاص ندهند چرا که قرار گرفتن زیاد زیر نور آفتاب در فصل تابستان می تواند مشکلات پوستی زیادی را برای افراد ایجاد کند.

از طرف دیگر کلری که در استخرها جهت ضد عفونی آب مورد استفاده قرار می گیرد اگر بیش از حد مجاز استفاده شود، برای افرادی که دارای پوست خشک و یا اگزما دارند مناسب نیست زیرا خشکی پوست در این افراد را تشدید و ممکن است موجب خارش پوست شود. پس توجه داشته باشید که حتما استخرهای استاندار را برای شنای خود انتخاب کنید و نسبت به انتخاب استخر بی تفاوت نباشید.

اما از آنجایی که کلر موجود در استخر آب می تواند جنس مو را خشک کند چنانچه افراد از کلاه شنای مناسب استفاذه کنند مشکلی متوجه آن ها نخواهد بود پس سعی کنید بدون کلاه شنا به استخر مراجعه نکنید و از این طریق به سلامتی موهای خود کمک کنید.

البته لازم به ذکر است که استخرهای استاندارد دارای یک سری معاینات در هر شش ماه یک بار است؛ تا در این معاینات ادواری مشکلات موجود در کلر سنجی و… مشخص شود. پس از این بابت جای نگرانی وجود ندارد و شما می توانید با  انتخاب مناسب خود یک تجربه خوب را در استخر پشت سربگذارید و از فواید بسیار زیاد جسمی، روحی و درمانی شنا و آب تنی لذت ببرید.

ذکر این نکته نیز ضروری است که افراد باید مراقب باشند که در فصول گرم سال برای شنا حتما به مکان های آبی مجاز مراجعه کنند و از شنا در سواحل، پشت سدها، کانالها، دریاچه ها و غیره جدا خودداری کنند. چراکه علاوه بر آلودگی های خود این مکان ها که می تواند موجب بروز انواع بیماری ها و عفونت ها در افراد شود، ناامنی این مکان ها و احتمال غرق شدن به علاوه ی قرار گرفتن مستقیم زیر نور آفتاب می تواند آثار بسیار مخرب و جبران ناپذیری را به جای بگذارد.

دیگر نکات بهداشتی استفاده از استخر در فصل تابستان:

علاوه بر انتخاب استخر مناسب، افراد باید خود نیز نکاتی را رعایت کنند که رعایت بهداشت فردی، استفاده از صد آفتاب ها و غیر از مهمتر آن هاست.

همچنین نکته دیگری که متخصصان برای حفظ سلامت پوست تاکید زیادی روی آن دارند، پاک کردن آرایش در زنان قبل از ورزش و شنا است.

در واقع ورزشکارانی که در تابستان ورزش می‌کنند، باید برای شادابی پوست، اقدامات خاصی را در نظر داشته باشند که برای بانوان، پاک کردن آرایش قبل از ورزش است. چراکه عرق کردن احتمال آسیب دیدن از نور خورشید را بیشتر نمی کند. اما با خشک کردن عرق، ضد آفتاب پاک می شود. پس دوباره آن را استفاده کنید. اگر شنا و یا یکی دیگر از ورزش های آبی را انجام می دهید، به محض خروج از آب ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

توجه داشته باشید که کرم پودر روی پوست ممکن است با شنا کردن و حضور در آب و همچنین ورزش کردن و عرق کردن صورت باعث ایجاد لکه روی پوست شود. ترکیب‌ بندی عرق با کرم روی پوست ممکن است باعث بسته شدن منفذهای پوستی شود. بهتر است بعد از ورزش صورت خود را بشویید و حتی پوست قسمتی از بدن که مستعد جوش زدن است از عرق پاک کرده و بشویید.

بدون تردید آب تنی و شنا در فصل گرم تابستان از لذت بخش ترین و مفید ترین تفریح ها به حساب می آید و همه افراد می توانند با رعایت نکاتی بسیار ساده تجربه ی بی نظیری را برای خود رقم زده و راه را بر بروز هر نوع مشکلی ببنند.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید



:: برچسب‌ها: استخر , جکوزی , شنا , تابستان , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

توصیه هایی زنانه به شناگران در استخر

قبل از ورود به استخر لازم است که نکات بهداشتی مهمی را درباره ورود به استخر بدانید تا بتوانید از این تفریح لذت بخش بیشترین بهره را ببرید . بدون شک شنا یکی از تفریح های لذتبخش است که طرفداران زیادی هم دارد. در این میان کم نیستند افرادی که بخش مهمی از اوقات فراغتشان را به بهانه ورزش یا سرگرمی در استخرها می گذرانند.

استخر

این در حالی است که با افزایش شناگران آماتور و حرفه ای در استخرها، تعداد مراجعه کنندگان به متخصصان زنان، پوست و مو و … بیشتر می شود تا بیماری های به اصطلاح استخری خود را درمان کنند. یکی از مهم ترین این بیماری ها عفونت های قارچی است.

شنا کردن در استخر هم اصول و مراقبت های مورد نیاز خود را می طلبد بهتر است قبل و بعد از شنا کردن اصول بهداشتی را در نظر بگیرید تا دچار بیماری های عفونی نشوید در این فصل افراد زیادی به استخر مراجعه می کنند پس بهتر است بیشتر مراقب سلامتی شان باشند.

قبل از ورود به استخر این کارها را انجام دهید

قبل از ورود به آب باید موها را بالای سر جمع کرد و با کلاه مناسبی آنها را پوشش داد. حتی می توان قبل از ورود به استخر، موها را با روغن چرب کرد تا یک لایه محافظ رویشان ایجاد شود بعد مو را داخل کلاه گذاشت.

ورود بانوان به استخر

رعایت نکات بهداشتی قبل از ورود به استخر به سلامتتان کمک میکند

برای جلوگیری از افزایش میزان کلرامین در آب استخر و برای حفظ سلامت محیط استخر، نقش اصلی را افرادی که وارد آب می شوند، دارند. در صورتی که آلاینده ای وارد آب نشود، کلرامین ایجاد نخواهد شد. شناگران باید قبل از ورود به آب دوش بگیرند و مو و بدنشان را با شامپو بشویند تا ضایعات ارگانیک ترشح شده از بدن مثل عرق و سلول های مرده پوست و چربی و تمام ترکیب های بهداشتی و آرایشی روی پوست پاک شود. در صورتی که این مواد از روی پوست پاک نشوند، با کلر واکنش نشان می دهند و کلرامین یا تریکلرامین ایجاد می کنند.

کلرامین عامل بوی تند کلر است که در استخرها به مشام می رسد و در کوتاه مدت باعث التهاب چشم، حلق و مخاط بینی و در درازمدت باعث حساسیت، آسم و اگزمای پوستی مخصوصا در افرادی می شود که پوست حساس تری دارند. کودکان را باید حتما قبل از ورود به آب به دستشویی برد.

کودکانی که توانایی کنترل ادرار را ندارند، باید با پوشک های یکبار مصرف مخصوص شنا وارد آب شوند و اگر فردی مبتلا به بیماری های گوارشی یا پوستی است، باید از ورود به آب خودداری کند. افراد باید حوله و دمپایی شخصی داشته باشند و حتما وقتی اطراف استخر راه می روند، دمپایی بپوشند. بعد از خروج از استخر هم برای پاک کردن ترکیب های کلر از روی پوست باید حتما دوش گرفت. کلر باعث خشکی پوست و مو می شود. استفاده از ژل های معطر حتی باعث از بین رفتن بوی کلر می شود که خیلی ها بعد از خارج شدن از استخر از آن شکایت دارند.

قبل از ورود به آب باید موها را بالای سر جمع کرد و با کلاه مناسبی آنها را پوشش داد. حتی می توان قبل از ورود به استخر، موها را با روغن چرب کرد تا یک لایه محافظ رویشان ایجاد شود بعد مو را داخل کلاه گذاشت. هفته ای یک بار هم باید از ماسک مو استفاده کرد. پوست هم در مواجهه با کلر خشک می شود بنابراین برای شستشوی آن باید از شامپوهای خنثی استفاده کرد و آن را مرطوب نگه داشت. اگر از استخرهای رو باز استفاده می کنید باید وقتی بیرون از آب هستید، از ضدآفتاب استفاده کنید و قبل از ورود به آب آن را بشویید. محافظت از ناخن را هم نباید فراموش کرد. بهتر است قبل از ورود به آب لاک را پاک کرد و ناخن های کوتاه داشت. مرطوب کردن ناخن هم بعد از شنا فراموش نشود.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: برچسب‌ها: استخر , کلر , کرونا , جکوزی , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

 آب اغلب استخر‌ها دارای کلر است، ماده‌ای شیمیایی که ویروس‌ها را می‌کشد. برای همین شنا کردن در استخری که در آن از کلر استفاده شده باید امن باشد.

 

اما احتمال انتقال ویروس از فرد مبتلا در رختکن یا در محل در صورت دست زدن به سطوح آلوده مانند دستگیره در‌ها وجود دارد.

 

همچنین در چنین اماکنی احتمال انتقال ویروس از فرد مبتلا، با عطسه و سرفه در صورت تماس نزدیک وجود دارد.

 

چه میزان کلر باید در آب استخر وجود داشته باشد؟

 

شکی نیست که برای تمیز و سالم نگه‌داشتن استخر‌ها باید قدم‌هایی برداشته شود. برای آن‌که آب شفاف و سالم باشد باید سطح PH آب اندازه‌گیری شود و میزان کلر موجود از استخر از حد خاصی بیش‌تر نشود. مقدار ایمن PH آب استخر ۶٫۵ تا ۷٫۸ است و کلر در آب استخر حداکثر باید ۳٫۵ میلی‌گرم بر لیتر باشد.

 

ضرر‌های کلر موجود در آب استخر

 

کلر برای از بین بردن باکتری‌ها به آب استخر اضافه می‌شود. باوجودآنکه کلر در یک قرن اخیر برای ویژگی ضد میکروب بودن آن بسیار موردتوجه گرفته است، اما امروزه برای سلامت افراد خطرناک در نظر گرفته می‌شود. رایج‌ترین عوارض آب استخر برای سلامتی بر این قرار است:

 

ایجاد مشکلات تنفسی

 

سیستم تنفس بدن در مقابل کلر بیش‌ترین آسیب‌پذیری را دارد. بسیاری از مورد‌های پزشکی که در معرض آب استخر بوده‌اند گزارش کرده‌اند که از بخاری که از آب استخر متصاعد می‌شده احساس خفگی کرده‌اند. در موارد نادرتر افراد دچار اپی گلوتیت (التهاب اپی گلوت) شده‌اند. غضروف اپی گلوت در راه هوایی پشت زبان قرار دارد و التهاب آن می‌تواند موجب سختی در بلعیدن و گرفتگی صدا شود.

 

خشک شدن و حساسیت پوست بدن

 

کلر موجود در آب استخر دلیل ایجاد حساسیت پوستی در افرادی است که مرتب در معرض آن قرار می‌گیرند. کلر آب استخر می‌تواند با پوست واکنش داده و در پوست ایجاد خشکی، راش پوستی و عفونت کند.

 

عفونت و قرمزی چشم

 

ناراحتی چشم‌ها بعد از شنا کردن یکی از رایج‌ترین شکایت‌های شناگران است. این افراد بعد از شنا در آب استخر دچار سوزش و اشک ریختن از چشم شده‌اند. بیش از یک‌سوم مشکلاتی که کلر استخر ایجاد می‌کند مربوط به چشم‌ها است.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 

 

کلر چربی‌های طبیعی مو و پوست سر را از بین می‌برد و باعث می‌شود مو‌های سر خشک، شکننده و بدحالت شوند. بااین‌حال تماس کلر آب استخر باعث ریزش موی سر نمی‌شود.



:: برچسب‌ها: استخر , کلر , کرونا , جکوزی , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

 ایمنی در استخرهای شنا

قوانین و کدهای محلی برای الزامات ایمنی را بررسی کنید.
• در محوطه استخر، تخته غواصی و نردبان از مواد و مصالح لغزنده ، استفاده نکنید.
• پلکان نردبان استخر باید حداقل هشت سانتی مترپهنا داشته باشد، و نردبان باید در هر دو سمت دستگیره داشته باشد. دستگیره ها به اندازه کافی کوچک باشد تا کودک بتواند آن را بگیرد. در هر دو انتهای استخر باید یک نردبان وجود داشته باشد.
• تجهیزات الکتریکی باید با توجه به قوانین ایمنی محلی توسط یک برقکار ضوابط استخر نصب شود.
• از طریق مشورت و بکارگیری پیمانکار مجرب در زمینه ساخت استخر ، مطمئن شوید که عمق برای یک تخته شیرجه یا سرسره کافی است. سرسره را حتما در قسمت عمیق قرار دهید و هرگز آن را در قسمت کم عمق نصب نکنید .
• در اطراف هر دو طرف استخر باید حداقل صد و بیست سانتی متر ارتفاع حصار وجود داشته باشد همراه یک درب قفل شونده برای مراقبت از کودکان هنگام نظارت مستقیم وجود نداشته باشد و حصار باید جوری ساخته شود تا بالا رفتن از آن مشکل باشد. مبلمان ، درختان، و درختچه ها نباید به اندازه کافی نزدیک باشد تا بتواند کمک کند به کودکان تا به راحتی از حصار عبور کنند.

عمق آب را به صورت کاملا آشکار ، علامت گذاری کنید. از یک خط شناور ایمنی استفاده کنید که نشان میدهر آب از آن قسمت عمیق تر میشود.

  • استخرهای سرپوشیده: نصب ریل های محکم در اطراف محوطه استخر نصب کنید. روی سطوح تیز را با پوشش های پلاستیکی محافظ بپوشانید بطوری که اطمینان حاصل کنید در صورت اصابت به آنها ، صدمات جدی به افراد وارد نخواهد شد. نردبان دسترسی به عرشه باید محکم و بدون پیچ و مهره های دیگر و یا دیگر لبه های تیز باشد.
    • استخر و تجهیزات را به صورت دوره ای برای پاکیزگی و نگهداری خوب بررسی کنید. تمام لبه های تیز و پیچ و مهره های دارای لبه های تیز را پوشش دهید. هنگام ساخت استخر از نردبان های مقاوم در برابر خورندگی استفاده نمایید و یا در صورت داشتن نردبان خراب یا شکسته ، آن را تعویض نمایید . هنگامی که از سطوح عیرلغزنده روی پلکان از بین می روندآنها را مرمت و تعویض نمایید.
    • در اسرع وقت به کودکان آموزش شنا دهید.
    • همچنین هنگامی که استخر در حال استفاده است، می بایست مراقب بزرگسالان نیز بود.
    • هیچ کس نباید به تنهایی شنا کند.
    • اطفال را در مقابل خطرات بی احتیاطی آموزش دهید.
    • دیگران را به سمت استخر هل ندهید.
    • هنگام استفاده از سرسره آبی، همیشه ابتدا با پا وارد شوید.
    • قبل از پریدن در آب و یا استفاده از سرسره آبی، مطمئن شوید که دیگر شناگران در مسیر شما نیستند.
    • دستگاه های نجات و وسایل کمک های اولیه را در نزدیکی استخر نگه دارید.
    • در موارد اورژانسی کودکان را آموزش دهید. وجود یک زنگ هشدار یک ایده خوب است.
    • به دلیل خطر شوک الکتریکی، دستگاه های الکتریکی مانند رادیو را از منطقه استخردور نگه دارید.
  •  برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

    سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید


:: برچسب‌ها: استخر , جکوزی , وبلاگ استخروشهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

علت قرمز شدن چشم شما در استخر کلر نیست!!

چه خطراتی در آب استخر  در کمین شما هستند؟

در حالی که حتی نگاه کردن به استخر هم در تابستان گرم می تواند برای انسان طراوت بخش باشد اما خطرات ریز و درشت آن در کمین شماست.مقامات بهداشت یکی از شهرهای امریکا پس از سوختگی شیمیایی دو کودک بر اثر کلر chlorine موجود در آب مجبور به بستن پارک آبی این منطقه در ماه ژوئن شدند – علت حادثه در نتیجه استفاده اشتباه از تجهیزات گزارش شده است.

ولی خطر شایعی که در بیشتر استخرها شما را تهدید می کند، کلر نیست بلکه ادرار است!!!بله در کمال ناباوری بسیاری از افراد در استخر ادرار می کنند!!! پس چگونه می توانید سلامت خود و خانواده تان را در استخر حفظ کنید؟ سیمرغ نگاه دقیق تری به این مساله داشته است:

 

ادرار کردن در استخر

ادرار کردن در استخر

یک حقیقت تلخ است ولی بعد از 20 سال مطالعه روی مواد شیمیایی استخر های شنا توسط ارنست بلاچری سوم Ernest Blatchley III، مهندس محیط زیست دانشگاه پوردو Purdue، حقیقت این مساله را این گونه بیان می کند: مردم در استخرهای شنا ادرار می کنند.

بلاچری می گوید " کاملا منصفانه است که بگوییم در هر استخری که آدم وجود داشته باشد، ادرار هم وجود دارد، نتیجه تحقیقات ما نشان می دهد که به طور متوسط به ازای هر شناگر حدود 25 – 50 میلی لیتر ادرار در استخر وجود دارد. "بلاچری می گوید که تا به حال به استخری برنخورده که ادراری در آن وجود نداشته باشد.

" اگر یک نفر در استخر ادرار کند احتمالا هیچ تغییری بوجود نمی آید. چون فقط مساله مربوط به آن یک نفر نمی شود.کسر بزرگی از افراد در استخر هستند که به طور مرتب در آن ادرار می کنند. "

این نتیجه درست مشابه نتیجه ای است که اخیرا محققان دانشگاه آلبرتا Alberta هم به آن دست پیدا کرده اند. در مطالعه ای که در ماه مارس 2017 منتشر شده، محققان نمونه هایی از شیرین کننده مصنوعی اسسولفام پتاسیم Acesulfame potassium (ACE) (پودر بلورین سفید) را از 31 استخر شنا و جکوزی متفاوت جمع آوری کردند و مقدار زیادی از شیرین کننده را در هر مکان یافتند.

بر اساس مقدار شیرین کننده موجود، محققان تخمین زدند که به طور متوسط در یک استخر 220 هزار گالنی ( 831600 لیتر )، 20 گالن ( 76 لیتر )  ادرار وجود دارد.

لینزی بلکستاک  Lindsay Blackstock که یکی از پزوهشگران این تحقیق بود، می گویند " این شواهد نشان می دهد که مردم واقعا در استخرها ادرار می کنند. " تنها راه رفتن به استخر های شنا و سونا روبرو شدن با ادرار است.

لینزی می گوید، ادرار موجود در آب استخر لزوما یک خطر برای شناگران نیست. اما مواردی مانند ادرار و عرق می توانند در مجاورت کلر واکنش نشان داده و باعث بوجود آمدن ترکیبات سمی شناخته شده موجود در ضد عفونی کننده های خانگی  disinfection by-products یا DPBs* شوند.

* Dulbecco's phosphate-buffered saline DPBs: فسفات باسیل نمک دالبکوس

 

خطر بیماری آسم در استخر

خطر بیماری آسم در استخر

بیشترین مشکل سلامتی در استخرها آسم است که در شناگران حرفه ای دیده می شود و مسائل جزئی تنفسی و پوستی گاها در شناگران، نجات غریق ها و کارگران استخر (کسانی که استخر را تمیز می کنند) دیده می شود.

دکتر سوزان ریچاردسون Susan Richardson، شیمی دان محیط زیست در دانشگاه کارولینای جنوبی کلمبیا می گوید، خطر بیماری آسم از این ترکیبات، بیشتر در میان قهرمانان المپیک و سایر شناگرانی که مدت زمان بیشتری در استخر می گذرانند، مسلما بیشتر است. یک مطالعه دانشگاهی اخیرا 100 ماده شیمیایی در استخر و سونا پیدا کرده است که برخی از این ترکیبات سمی بوده اند.

به گفته ریچاردسون: "میزان ضرر شما از این ترکیبات سمی به میزان مواد سمی موجود در محیط و زمان تماس شما با آن ها بستگی دارد. بنابراین این که شما چند ساعت در روز یا چند روز در هفته را در استخر سپری می کنید بسیار مهم است. من فکر می کنم میزان خطرات برای شناگر گاه به گاه بسیار کم است. "

 

علت قرمز شدن چشم ها در استخر و استشمام بوی کلر چیست؟

علت قرمز شدن چشم ها در استخر و استشمام بوی کلر چیست؟

با این حال دانشمندان می گویند مهم است بدانیم زمانی که چشمانتان در استخر قرمز می شود یا بوی کلر استشمام می کنید، علت آن وجود کلر در آب نیست.

به گفته مایکل هلاوسا Michele Hlavsa مدیر برنامه سلامتی شنا در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها " یک استخر تمیز بوی شیمیایی ندارد. کلر نیست که باعث قرمزی چشمهایتان می شود بلکه علت ادرار و عرقی است که با کلر ترکیب شده است. " ضمن این که ادرار و عرق موجود در آب مقدار کلری که برای از بین بردن میکروب ها وجود دارد را کاهش می دهد.

 

ضدعفونی آب استخر بدون کلر

ضدعفونی آب استخر بدون کلر

دانشمندان به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند. ریچاردسون می گوید که تیمش به دنبال روشی جدید برای استفاده از ضدعفونی کننده های مس/نقره هستند که حاوی کلر نبوده و دیگر به هیچ وجه نیازی به استفاده از کلر نداشته باشند. آن ها این روش را در استخر های ساحل میرتل Myrtle Beach آزمایش کرده اند.

به گفته ریچاردسون: "آنچه ما می توانیم تا کنون بگوییم این است که، استفاده از روش ما (ضدعفونی کننده های مس یا نقره) یک روش عالی برای حفظ زلالی آب و ضدعفونی کردن و گندزدایی آب بدون نیاز به اضافه کردن کلر است."

 

شیوع بیماری در استخر

شیوع بیماری در استخر

وقتی افراد در آب استخر شنا می کنند، در واقع تمام بدنشان در آب شسته می شود، و اگر خودمان را بعد از دستشویی رفتن خوب نشسته باشیم، این می تواند باعث ورود ماده مدفوع به آب استخر شود. این می تواند یک خطر جدی تر برای سلامتی باشد، زیرا ماده مدفوع دارای میکروب هایی مانند کریپتوسپوریدیوم cryptosporidium است که می تواند باعث بیماری گوارشی شود.

سازمان درمان و پیشگیری از بیماری ها CDC اعلام کرده زمانی که ادارات دولتی و بهداشتی در سال 2013 حدود 50 هزار استخر عمومی را بازرسی کردند، 12 درصد این بازرسی ها منجر به بسته شدن فوری استخر ها به خاطر نقض جدی بهداشت عمومی شد، اغلب به این خاطر که هیچ ماده ضد عفونی کننده ای در آب یا تجهیزات ایمنی در استخر وجود نداشته است.

به گفته هلاوسا Hlavsa، محقق ایمنی استخرها در سازمان درمان و پیشگیری از بیماری ها CDC، باید بدانید با این که کلر در عرض چند دقیقه بیشتر میکروب ها را می کشد ولی این کار را فورا انجام نمی دهد. وقتی شنا می کنیم و اسهال هم هستیم و بعد از دستشویی رفتن خودمان را خوب نشستیم، به طور بالقوه امکان به اشتراک گذاشتن میکروب ها را داریم. مدفوع ما با آب مخلوط شده و بدنمان را در معرض آن می گذاریم و در آن غوطه ور می شویم. "

گزارش ماه می 2017 سازمان درمان و پیشگیری از بیماری ها CDC نشان می دهد که شیوع کریپتوسپوریدیوم در استخرهای شنا و زمین های بازی آبی بین سال های 2014 تا 2016 دوبرابر شده و از 16 به 32 رسیده است.

با این حال سازمان درمان و پیشگیری از بیماری ها هشدار داده است " فقط بلعیدن یک جرعه از آب آلوده شده با کریپتو crypto می تواند افراد سالم را تا سه هفته مبتلا به اسهال آبکی، گرفتگی معده، تهوع  و استفراغ و در نتیجه کم آبی بدن شود. "

علی رغم این خطرات، به نظر هلاوسا هیچ کدام از این مشکلات نباید باعث ترس و دوری مردم از استخر ها شود. استخر ها محلی برای سپری کردن اوقات مفرح و مکانی عالی برای ورزش و فعالیت های بیرون از خانه هستند. در حقیقت او خودش هفته ای دو بار به همراه کودکانش برای شنا به استخر می رود.

به گفته او " زمانی که دوچرخه سواری می کنیم، کلاه ایمنی سرمان می گذاریم. وقتی رانندگی می کنیم، کمربند ایمنی می بندیم. شنا کردن در استخر هم همین است. آب استخر بین همه ما به اشتراک گذاشته شده است و نباید این مساله باعث اجتناب از شنا کردن شود. بلکه باید شناخت و درک عمیق تری در مورد سلامتی مان هنگام شنا بدست آوریم. "

 

دیگر نکات ایمنی تابستانه

- نقش خود برای تمیز نگه داشتن استخر را ایفا کنید و داشتن بهداشت را تمرین کنید.

- قبل از ورود به استخر به حمام رفته و حداقل عرق خود و سایر محصولات مراقب بهداشتی شخصی که استفاده کرده اید را بشویید.

- حتما به دستشویی رفته تا هنگام ورود به استخر ادرار یا مدفوع نداشته باشید.

- در استخر ادرار نکنید، و به فرزندانتان آموزش دهید که این کار را انجام ندهند.

- اگر اسهال دارید، شنا نکنید.

- آب استخر را نخورید.

- افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند قبل از شنا باید با پزشک خود مشورت نمایند.

- هنگامی که در استخر هستید بچه ها را هر یک ساعت یک بار به دستشویی ببرید و پوشکشان را به طور مرتب چک کنید.

- در پارک های آبی یا زمین های بازی آبی، روی زمین ننشینید.

- برای بررسی PH و غلظت کلر استخر از نوار های تست استفاده کنید. این نوارها در بسته بندی های بزرگ و قیمت بسیار پایین برای خرید در دسترس بوده و استفاده از آن ها بسیار ساده است. یک تکه نوار را باید برای چند ثانیه در آب نگه داشته و سپس رنگش را با نمودار رنگهایی که پشت بسته بندی آن وجود دارد مقایسه کنید.

- حتی با وجود نجات غریق در استخر خودتان مراقب فرزندان تان باشید.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: برچسب‌ها: استخر , جکوزی , وبلاگ استخروشهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آذر 1398 | نظرات ()