نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

سرویس و نگهداری مداوم استخر ( به خصوص استخرهای روباز ) در فصل زمستان بسیار حائز اهمیت است. مراقبت مداوم از استخر باعث صرفه جویی در هزینه های اضافی راه اندازی استخر در فصل بهار و همچنین جلوگیری از بروز آسیب های جدی ناشی از آب آلوده و دمای بسیار بالا ( یخ زدگی ) در فصل زمستان می گردد. در این مقاله سعی کرده ایم نکات کلیدی اهمیت پوشش استخر ، محافظت از تجهیزات و تعادل مواد شیمیایی در طول فصل زمستان را برایتان شرح دهیم. پس با آس همراه باشید!

 

آگهی تبلیغاتی جهت خذریئ مواد ضد عفونی استخر در سایت شیپور

در طول فصل پاییز ، هوا سردتر شده و زمانی است که باید نسبت به خدمات نگهداری و سرویس و یا جمع آوری استخر خود اقدام نمایید. بسیاری فکر می کنند در زمستان نیازی به نگهداری استخر نیست ، اما چنین نیست! استخرهای سرپوشیده در زمستان هنوز به سرویس دهی احتیاج دارند و اغلب نصب تجهیزات ایمنی در ماه های زمستان انجام می شود. در این فصل خدماتی برعکس فصل بهار و تابستان انجام می شود که برخی از آن ها عبارتند از :

  • افزودن مواد شیمیایی برای جلوگیری از رشد جلبک ها
  • بازرسی روکش ها
  • پوشش تجهیزات
  • پیشنهاد استفاده از هر گونه تجهیزات اضافی
  • جمع آوری کامل استخر

نحوه نگهداری استخر روباز در زمستان :

پوشاندن سطح استخر

در مناطق سردتر ، بستن استخر بلافاصله پس از اتمام فصل تابستان برای محافظت از استخر شما در برابر شرایط سخت صورت می گیرد. پوشاندن سطح استخر یک عامل ضروری برای محافظت از استخر شما در مقابل برف ، گرد و خاک و حیوانات بوده و از این رو داشتن آگاهی کامل از نحوه نگهداری استخر یک امر بسیار با اهمیت می باشد.

ابتدا باید اطمینان حاصل شود که این پوشش کاملا به دور استخر شما متصل شده و این می تواند به معنای بادکردن بالش هوا ، سفت شدن کابل یا محکم نگه داشتن گیره های پوشش باشد. تمامی کثیفی های داخل استخر و همچنین آب داخل استخر را تخلیه کنید. از یک شلنگ برای برداشتن شاخ و برگ های خشک و پاک کردن هر گونه آب اضافی استفاده کنید. از یک چنگک جهت برداشتن برف های اضافی روی پوشش استخر استفاده نمایید. وزن اضافی باعث آسیب وارد شدن به استخر می شود.

نحوه نگهداری قطعات استخر روباز در زمستان

از آنجایی که قطعات استخرها خیلی قابل رویت نیستند ، اغلب نادیده گرفته شده و صرف نظر از موقعیت جغرافیایی شما باید تمامی قطعات استخر خود را به صورت منظم و مداوم بررسی و سرویس کرده تا همگی به خوبی و موثر کار کنند. این مرحله بسیار مهم را هرگز فراموش نکنید تا قطعات و تجهیزات استخر شما به درستی کار کنند :

  • پمپ ، هیتر و فیلتر استخر خود را به صورت دوره ای و منظم بررسی کرده تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند. اگر این قطعات به درستی نگهداری و سرویس نشوند ، هزینه های زیادی باید صرف کنید.
  • هنگام بررسی استخر خود در خدمات نگهداری استخر در زمستان ، اطمینان حاصل کنید که تمام آب اضافی استخر تخلیه شده باشد. یخ زدگی آب باعث ترک خوردن لوله ها و متعاقبا مشکلات و آسیب های جدی خواهد شد.
  • سعی کنید در صورت عدم اطلاع از روش نگهداری استخر روباز در زمستان ، با متخصصین شرکت آس تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای سرویس استخر شما هماهنگی های لازم را انجام دهند.

 

بررسی سطح مواد شیمیایی استخر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که استخرتان را به طور کامل تخلیه نکنید ، باید بدانید که متعادل بودن سطح شیمیایی آب یک نکته کلیدی در نظافت استخر خواهد بود. متعادل بودن آب مانع بروز جلبک ، باکتری ، خطوط آب و آلودگی شده و روند بازگشایی استخر را برای شما آسان تر خوهد شد. در روند نحوه نگهداری استخر روباز در زمستان ، برای حفظ آب استخر در زمان بسته بودن این نکات را دنبال کنید :

  1. بررسی سطح شیمیایی استخر هر دو ماه یکبار ، زمانی که از آن استفاده نمی شود.
  2. نامتعادل بودن سطح شیمیایی استخر می تواند عامل رشد جلبک و باکتری ها گردد.
  3. تمام مواد شیمیایی استخر مربوط به فصل قبل را دور بریزید. شما نباید مواد شیمیایی را برای سال بعد ذخیره کنید ، زیرا آنها قدرت خود را از دست می دهند.
  4. از یک محصول آنزیمی برای کمک به از بین بردن آلودگی غیر زنده و جلوگیری از تشکیل حلقه خط آب استفاده کنید. افزودن این محصول باعث می شود دیگر ضرورتی برای تمیز کردن کاشی استخر هنگام باز کردن در فصل تابستان وجود نداشته باشد.
  5. اگر در آب و هوای گرمتری زندگی می کنید و در طول زمستان استخر منزل شما بدون پوشش باقی مانده است ، باید بدانید که خدمات سرویس و نگهداری استخر همچنان مهم است. به یاد داشته باشید ، این آبی است که در ماه های گرم در آن شنا خواهید کرد. از این رو استخر خود را تمیز نگه داشته تا از خطرات احتمالی مربوط به سلامتی شما جلوگیری گردد.

توجه به علائم هشدار دهنده یخ زدگی استخر در فصل زمستان

زمانی که دما بالا رود و یخ ها ذوب شوند ، قطعا آخرین چیزی که می خواهید ببینید ترک خوردن لوله ها و یا نشتی داخل استخر می باشد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که نیاز به آماده سازی استخر برای دمای انجماد دارد ، دانستن اینکه زمان آماده سازی استخر کی است می تواند شما را از آسیب های احتمالی نجات دهد.

  • یک تایمر دیجیتالی با سنسور دما را در نظر بگیرید تا شما را از دماهای خطرناک مطلع کند.
  • برای اینکه بدانید زمان انجماد بعدی چه زمانی است ، هشدارهای برنامه آب و هوا را روی تلفن خود تنظیم کنید. با این کار می توانید سریع به پیش بینی وضعیت آب و هوای محلی خود دسترسی پیدا کنید و همچنین این امکان را فراهم می سازد تا اطمینان حاصل کنید که استخر شما برای روزهای یخبندان آماده است.

به منظور سرویس و نگهداری استخر روباز در فصل زمستان ، باید زمان کارکرد پمپ را از ساعت 9 صبح تا شب کاهش دهید. علاوه بر این ، باید هفته ای یکبار آب داخل استخر را بررسی کنید. به منظور تجزیه و تحلیل دقیق تر ، از متخصصین آس کمک گرفته تا ماهی یکبار جهت خدمات سرویس و نگهداری استخر اقدام نمایند.

 

فروش مواد نگهداری و ضد عفونی استخر در بخش آگهی رایگان شهر24

 

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

تمیز کردن فضای اطراف استخر

با توجه به اینکه استخر روباز دارید یا سرپوشیده و اینکه چه نوع کف پوشی را برای اطراف آن استفاده شده است، باید بتوانید نظافت اطراف استخر را انجام دهید. پاشیده شدن آب استخر به محیط اطراف آن باعث میشود به مرور روی کاشی و سرامیک و سایر کف پوش ها رسوب ایجاد گردد. علاوه براین، در استخرهای روباز گرد و غبار و برگ درختان باعث میشود که خیلی زود محیط اطراف آلوده و کثیف گردد.

نظافت و تمیز کردن محیط های مختلف با توجه به نوع محیط و همچنین میزان آلوده بودن آنها متفاوت است. به همین خاطر باید با توجه به شیوه تمیز کردن استخر ویلایی، وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. از جمله وسایل مورد نیاز در این زمینه می توان به برس، جارو استخر، توری، فیلتر استخر، مواد شوینده و ضدعفونی کننده، PH سنج اشاره کرد. البته توجه داشته باشید که نوع مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای تمیز کردن استخر خانگی و ویلایی با توجه به میزان آلودگی های موجود در آب متفاوت میباشد.

تمیز کاری و نظافت فضای اطراف استخر و برس کشیدن کاشی ها از مهم ترین گام ها در نظافت و تمیز کردن استخر ویلایی روباز و سرپوشیده می باشد. دقت داشته باشید که محیط های مرطوب محل مناسبی برای رشد باکتری و قارچ میباشند، در نتیجه باید به نظافت آنها توجه ویژه کرد.

عدم توجه به تمیز کردن اطراف استخر باعث میشود تا خیلی زود کف پوش ها از بین نرود. علاوه براین، به شدت بر کاهش زیبایی استخر اثر می گذارد. البته دقت داشته باشید که تمیز نبودن فضای اطراف باعث میشود آب داخل استخر خیلی زود آلوده شود و تغییر رنگ میدهد.

 

تمیز کردن استخر باغ

تبلیغات اینترنتی استخرهای ویلادار در سایت دیوار

برس کشیدن دیواره های استخر

وجود املاح و مواد معدنی در آب و همچنین مواد ضد عفونی کننده باعث میشوند تا روی دیواره های استخر و همچنین نردبان نوعی رسوب ایجاد شود. البته در برخی از مواقع لجن و قارچ نیز ایجاد می شود که باعث تیره شدن رنگ دیواره ها می شود. برای تمیز کردن استخر خانگی لازم است حتما با برس های مخصوص تمام بخش های دیواره های استخر را تمیز نمایید.

علاوه بر برس کشیدن دیواره های استخر، نباید از نظافت کف محیط غافل شد. دقت داشته باشید که بیشترین کثیفی و آلودگی استخرها در کف آنها قرار دارد، چون گذر زمان باعث میشود نوعی جلبک در آنها رشد کند و رنگ آب را به سبز تیره تغییر دهد. با جاروبرقی های مخصوص استخر می توان کف آن را به طور کامل تمیز کرد. جاروهای استخر در نوع دستی، نیمه اتومات و تمام اتومات در بازار موجود می باشند و دارای کارایی بسیار خوبی هستند.

تمیز کرذت دیوار استخر

انواع وسایل و تجهیزات تمیزکردن استخر در آگهی رایگان شهر24

تمیز کردن سطح روی آب

شاخ و برگ درختان و گرد و غبار و سایر وسایلی که به مرور به داخل استخر انداخته شده اند، باعث میشوند تا ظاهر و زیبایی استخر به شدت تاثیر پذیرد. علاوه براین، عدم توجه به جمع آوری شاخ و برگ ها باعث میشود تا خیلی زود پوسیده شوند و باعث شوند تا کف استخر لجن ایجاد شود و آب تغییر رنگ بدهد.

با کمک تورهای مخصوص بهتر است هر چند روز یک مرتبه تمام سطح روی آب و همچنین داخل استخر را تمیز کنید. این مساله مخصوصا برای تمیز کردن استخر ویلایی روباز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار میباشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده سوالات زیادی در مورد این ویروس و نحوه انتقال آن پیش بیاید، یکی از مهم‌ترین این سوالات این است که انتقال ویروس کرونا از طریق آب امکان‌پذیر است یا نه؟

هیچ مدرکی مبنی بر انتشار ویروس در این مناطق وجود ندارد. نگهداری مناسب از این فضاها از قبیل ضدعفونی کردن با کلر و بروم احتمالاً باعث غیرفعال شدن ویروس در آب میگردد.

خرید وسایل و لوازم جانبی استخر و جکوزی و درج تبلیغات مناسب در سایت دیوار

مادامی‌که جوامع در حال طی کردن دوران همه‌گیری ویروس کرونا هستند، این مهم است که برای اطمینان از سلامتی و ایمنی، هر کسی اعم از صاحبان مشاغل و متصدیان این تجهیزات به این نکات توجه نمایند:

  • همهٔ افراد باید از دستورات محلی به طور کامل پیروی کنند. دستوراتی که زمان و چگونگی بازگشایی تأسیسات آبی و تفریحی را تعیین می‌کنند.
  • افراد در محیطهای تفریحی باید هم داخل و هم خارج از آب با رعایت فاصلهٔ اجتماعی و بهداشت دست، از خود و دیگران محافظت نمایند.
  • علاوه بر تضمین ایمنی و کیفیت آب، صاحبان و گردانندگان استخرها، باید از دستورات و راهنماهای موقت برای مشاغل و کارفرمایان در مورد تمیز و ضدعفونی کردن جامعهٔ خود پیروی نمایند.

هیچ نشانه‌ای از آنکه این ویروس در استخر، سونا یا جکوزی منتقل شده باشد در دست نمی باشد.

همچنین کارشناسان «کانون کنترل بیماری و پیشگیری از آن» (CDC) گفته‌اند تا کنون ویروس کرونا در منابع آب آشامیدنی دردسترس نیست.

گرچه ویروس کرونا می‌تواند در آب زنده بماند اما آخرین بررسی‌های دانشمندان نشان می‌دهد که مبتلا کردن فرد به این ویروس نیازمند آن است که حجم بسیار بالایی از این ویروس در آب وجود دارد.

AP Photo

درج آگهی رایگان در سایت شهر24

آیا کلر موجود در آب استخر ویروس کرونا را از بین می‌برد؟

بر خلاف باکتری‌ها که می‌توانند در آب‌های تصفیه نشده زنده بمانند، ویروس‌ها برای زنده و فعال ماندن نیاز به ورود به تن میزبان دارد.

کارشناسان «کانون کنترل بیماری و پیشگری از آن» می‌گویند مادامیکه آب استخر به‌خوبی ضدعفونی شود ویروس نیز نمی‌تواند در آن زنده یا فعال باقی باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 ارديبهشت 1400 | نظرات ()